Hoppa till innehåll

Foto

Öppna i camera raw i bridge.

• Vänligen logga in för att kunna svara
11 svar till detta ämne

#1 Niclas Eriksson

Niclas Eriksson

Newbie

• Medlem
  • Pip
  • 8 inlägg

Postad 02 januari 2012 - 22:47

Hej !

Jag har bridge cs5 och när jag högerklickar på en miniatyrbild i bridge och väljer öppna i camera raw så kommer ett felmeddelande som lyder " Det överordnade programmet för Bridge är inte aktivt. Bridge kräver att en kvalificerande produkt har startats minst en gång för att aktivera funktionen."

Vad är detta ? Detta hände mig för förtsa gången i lördags. Det har alltid funkat tidigare utan problem, senast i fredags. Jag har inte gjort några uppdateringar eller något annat som kan ha påverkat. Jag kan däremot högerklicka på en fil inne i photoshop och då funkar det hur bra som helst. Något som vet vad som har orsakat detta ?

Mvh

Niclas

#2 Petra Hall

Petra Hall

Advanced Member

• Administrators
  • 3 436 inlägg
  • OrtPiteå
  • Dator:Mac

Postad 02 januari 2012 - 22:56

Hej Niclas, kan du öppna bilden innifrån Photoshop?
If you see someone without a smile — give them yours!

Min fotobloggMin hemsidaEn gammal reseblogg

#3 Niclas Eriksson

Niclas Eriksson

Newbie

• Medlem
  • Pip
  • 8 inlägg

Postad 02 januari 2012 - 23:01

Hej !

Ja inga problem öppna från photoshop men vill som förut kunna öppna direkt från bridge.

/Niclas

#4 Petra Hall

Petra Hall

Advanced Member

• Administrators
  • 3 436 inlägg
  • OrtPiteå

Postad 03 januari 2012 - 01:16

OK, för om man inte öppnat Photoshop alls, utan börjar med Camera Raw, så kan man få detta meddelande. Och det är inte en piratkopia av programmet du har?
If you see someone without a smile — give them yours!

Min fotobloggMin hemsidaEn gammal reseblogg

#5 Niclas Eriksson

Niclas Eriksson

Newbie

• Medlem
  • Pip
  • 8 inlägg

Postad 03 januari 2012 - 06:10

Nej det är inte en pirat kopia !

#6 Gäst_Joakim Danielson_*

Gäst_Joakim Danielson_*
  • Guests

Postad 03 januari 2012 - 11:34

Det är inte så att du installerat något annat program som tycker det ska vara standard för att öppna dina raw filer? Gå in i Bridge och kolla under inställningar (Preferences->File Type Associations på engelska) att din typ av raw filer är uppsatta att öppnas med Photoshop och att det är den version av Photoshop som du har insallerat.

#7 Niclas Eriksson

Niclas Eriksson

Newbie

• Medlem
  • Pip
  • 8 inlägg

Postad 03 januari 2012 - 19:23

Hej !

Har kollat att det stämmer i inställningarna. Testade att under fliken redigera så finns camera raw inställningar och det händer samma sak där när jag klickar på den,samma varningsruta dyker upp. Himla irriterande detta.

Niclas

#8 Mattias Karlsson

Mattias Karlsson

Advanced Member

• Administrators
  • 134 inlägg
  • OrtJönköping

Postad 05 januari 2012 - 17:22

Hej !

Har kollat att det stämmer i inställningarna. Testade att under fliken redigera så finns camera raw inställningar och det händer samma sak där när jag klickar på den,samma varningsruta dyker upp. Himla irriterande detta.

Niclas

Det där är fel som dykt upp lite här och var på nätet på sistone. Minns ej svaret men lite Google bör kunna reda ut det.

#9 hitmaker88

hitmaker88

Newbie

• Medlem
  • Pip
  • 2 inlägg

Postad 29 maj 2013 - 09:30

Hej, 

är det någon som vet vad detta slutade i? Det verkar som om många har detta problem men ingen riktig lösning?

#10 Stefan Ahnlund

Stefan Ahnlund

Member

• Medlem
  • PipPip
  • 28 inlägg

Postad 30 maj 2013 - 15:11

Jag hade detta problem för ganska längesen. Jag installerade om Photoshop och sen fungerade det. Jag sökte men lyckades inte hitta nån fungerande lösning på nätet.

#11 hitmaker88

hitmaker88

Newbie

• Medlem
  • Pip
  • 2 inlägg

Postad 30 maj 2013 - 17:09

Jag hade detta problem för ganska längesen. Jag installerade om Photoshop och sen fungerade det. Jag sökte men lyckades inte hitta nån fungerande lösning på nätet.

Hej, jo jag har testat även det men utan förbättring. Konstigt att inte Adobe tar detta på allvar?

#12 Mikael Seise

Mikael Seise

Advanced Member

• Medlem
  • PipPipPip
  • 337 inlägg
  • OrtStockholm

Postad 05 juni 2013 - 09:11

Är det en jpg bild som du vill öppna i RAW? Jag har samma problem, det blev så för mig efter att jag uppdaterat RAW innan fungerade det. Men nu gör jag så att jag öppnar photoshop sedan längst ner på PS finns "Mini Bridge" öppnar den, söker jpg bilden jag vill öppna och höger klickar. Där väljer jag sedan Öppna med RAW och det fungerar utan problem. Tror inte det finns så mycke annat man kan göra om nu inte Adobe har någon lösning på det.

Den sanna konstnären kan uttrycka allt det subjektiva utan att överge objektiviteten.
Bandit Art Design ©

http://www.mickesei.se

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar