En grundkurs i systemkamera med David Brohede. Passar både dig som är helt ny på din kamera likaså dig som har fotat ett tag.
http://www.moderskep...n-systemkamera/
Sida 1 av 1
Kom igång med din systemkamera Grundkurs i systemkamera
Postat 24 januari 2012 - 18:24
Jag skulle nog hålla mig till de som är nya på området systemkamera.
De som känner att de kan sin systemkamera hyffsat, riskerar nog att bli lite besvikna. För mig är detta en utmärkt kurs för de som vill börja eller precis skaffat sig en systemkamera. Har man hållt på ett tag, så vill man nog ner på en lite djupare nivå.
Därmed inte sagt att det inte finns något att lära sig, men inriktningen upplevde jag som starkt riktad mot nybörjare på systemkameror.
De som känner att de kan sin systemkamera hyffsat, riskerar nog att bli lite besvikna. För mig är detta en utmärkt kurs för de som vill börja eller precis skaffat sig en systemkamera. Har man hållt på ett tag, så vill man nog ner på en lite djupare nivå.
Därmed inte sagt att det inte finns något att lära sig, men inriktningen upplevde jag som starkt riktad mot nybörjare på systemkameror.
Postat 30 januari 2012 - 14:29
Jag tycker kursen kan ge både nybörjare och de som haft sin kamera ett tag kunskap. Ofta kanske man är fast i ett och samma fotograferingsområde, och jag tycker David ger exempel och inspiration till att prova nya grepp. Visst är det en grundkurs i botten, och visst hade jag önskat ännu mer information om vissa grundläggande saker.....men någonstans måste man ju sätta en gräns. Känner att kursen svajar lite grann, då jag ibland får väldigt tydlig och informativ information i form av schematisk bild eller genom bildexempel, ibland missar man tyvärr detta. Man får ändå en mängd tips och idéer tycker jag, mycket trevligt kursmaterial att skriva ut i PDF-format samtidigt som man ser kursen. En självtest känns också trevlig, där man får en bekräftelse på om man förstått kursen.
Så.....nyttig kurs för vissa, kanske oviktig för de som kommit så långt att man lever på sin fotografering.
Så.....nyttig kurs för vissa, kanske oviktig för de som kommit så långt att man lever på sin fotografering.
Dela med dig av detta ämne:
Sida 1 av 1