Hej
Under förinställningar – Lightroom-förinställningar, i framkallnings delen, finns det en mängd förinställningar som jag inte använder och skulle vilja ta bort. Har provat att radera dessa i användarmappen på C:\Users\JLMMIHO\AppData\Roaming\Adobe\Lightroom\Develop Presets\Lightroom-förinställningar men de försvinner inte trots omstart osv.
Däremot kan jag radera mina egna jag gjort i Användarförinställningar.
Är det någon som har några tips på hur man gör föra att radera Lightroom-förinställningar som jag inte vill ha kvar.
Det kanske inte går?
Tack på förhand
Sida 1 av 1
Förinställningar i LR, går de att radera?
Postat 26 januari 2012 - 17:58
Kan du inte bara vika ihop fliken, så den inte tar sån plats och sedan bara använda egna du gillar?
If you see someone without a smile — give them yours!
Min fotoblogg • Min hemsida • En gammal reseblogg
Min fotoblogg • Min hemsida • En gammal reseblogg
Postat 26 januari 2012 - 20:07
Mikael Hopstadius den 26 januari 2012 - 16:48:
Hej
Under förinställningar – Lightroom-förinställningar, i framkallnings delen, finns det en mängd förinställningar som jag inte använder och skulle vilja ta bort. Har provat att radera dessa i användarmappen på C:\Users\JLMMIHO\AppData\Roaming\Adobe\Lightroom\Develop Presets\Lightroom-förinställningar men de försvinner inte trots omstart osv.
Är det någon som har några tips på hur man gör föra att radera Lightroom-förinställningar som jag inte vill ha kvar.
Det kanske inte går?
Tack på förhand
Det kanske inte går?
Tack på förhand
I hjälpen för LR står följande:You cannot delete built-in Lightroom presets. You can delete only custom presets.
In the Develop module, right-click (Windows) or Control-click (Mac OS) a preset in the Presets panel and choose Delete.
Note: Do not press the Delete key on your keyboard; this deletes the currently selected photo.
Så nä, det går inte att radera dem.
Postat 26 januari 2012 - 22:04
Hej
Tack för svaren.
Tänkte att någon kanske har hittat någon väg att radera LRs org inställningar, men men det lär ju inte gå.
//Mikael
Tack för svaren.
Tänkte att någon kanske har hittat någon väg att radera LRs org inställningar, men men det lär ju inte gå.
//Mikael
Dela med dig av detta ämne:
Sida 1 av 1