Hejsan, är lite nybörjare på det här med PS och sitter å leker lite med Elements 9....följer råden från en bok om Elements 9 men jag får inte till nån svart lagermask, enbart vit. Har gjort exakt som det står, håll inne CTRL å tryck på lagermask. Har även provat att byta färg på verktygsfältet...jag har lyckats göra svart lagermask innan så jag måste ju ha lyckats ändra nåt, men vad??
Tack på förhand!
Sida 1 av 1
Kan inte göra en svart lagermask?????
Postat 27 januari 2012 - 14:15
Nu har du frågat i Photoshop forumet och inte i Elements forumet så du får ett PS svar
. Går det inte att invertera masken med ctrl+shift+I?
Postat 27 januari 2012 - 14:41
Oj så det fanns ett särskilt Elements forum, såg inte det....ska prova det, däremot märkte jag att när jag höll ner alt knappen å tryckte på lagermask fick jag den svart. Var kanske ett tryckfel i boken då! Tack iaf=)
Postat 27 januari 2012 - 14:46
Att skapa lagermasken kan du göra genom att bara klicka på symbolen med en liten ring i mitten som sitter i det högra fältet i Elements lagerpanel. Att sedan invertera lagermasken i Windows från vit till svart, gör du med hjälp av tangenterna CTRL och I. Kanske får du hälp av att titta på denna filmsnutt http://www.youtube.c...feature=related
Lycka till!
Lycka till!
Postat 27 januari 2012 - 15:16
Fredrik Lindström den 27 januari 2012 - 14:41:
Oj så det fanns ett särskilt Elements forum, såg inte det....ska prova det, däremot märkte jag att när jag höll ner alt knappen å tryckte på lagermask fick jag den svart. Var kanske ett tryckfel i boken då! Tack iaf=)
De e lugnt! Har flyttat tråden dit!
/Anders
"There's more than one way to skin a cat in Photoshop. "
"If your photographs aren't good enough, you're not close enough!” - Robert Capa
"There's more than one way to skin a cat in Photoshop. "
"If your photographs aren't good enough, you're not close enough!” - Robert Capa
Postat 27 januari 2012 - 17:06
Tack så mycket för hjälpen...nu fick jag till det=)
Hittade det här forumet idag å det känns som man kan ha stor nytta av!
Hittade det här forumet idag å det känns som man kan ha stor nytta av!
Postat 27 januari 2012 - 19:20
Välkommen hit, Fredrik!
If you see someone without a smile — give them yours!
Min fotoblogg • Min hemsida • En gammal reseblogg
Min fotoblogg • Min hemsida • En gammal reseblogg
Dela med dig av detta ämne:
Sida 1 av 1