Pixelplaneten: dubletter av bilder - Pixelplaneten

Hoppa till innehåll

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

dubletter av bilder Uppdatering till elements 10

#1 Medlemmen är offline   Bo Toft 

• Newbie
  • Pip
  • Grupp: Medlem
  • Gick med: 21-april 11
  • Photoshop:
  • Lightroom:

Postat 27 januari 2012 - 19:44

Hej!

Har uppdaterat till Elements 10 och har nu ganska många dubletter av mina bilder. När jag tittar i katalogen där bilderna ligger på externa disken är det dubletter där också. Kan detta ha skapats vid uppdateringen? vilket verkar konstigt om så vore fallet. någon som vet

#2 Medlemmen är offline   Gustaf Hellsing 

• Advanced Member
  • Grupp: Lärare
  • Gick med: 21-september 10
  • OrtUppsala
  • Photoshop:
  • Lightroom:

Postat 28 januari 2012 - 10:11

Nja... Låter osannorlikt att du skulle ha fått dubletter av vissa bilder när du uppdaterar programmet. Har du fått dubletter av alla bilder? Kan det vara så att du har ett antal bilder som är redigerade och att du ser dem som dubletter nu, men att de låg som en versionsuppsättning förut. I ver. 10 finns en funktion som heter ungefär Hitta dubletter som automatiskt hittar dubletter och liknande bilder så att du kan samla ihop dem i hög. Ett smidigt sätt att få en mindre katalog utan att slänga något.

#3 Medlemmen är offline   Bo Toft 

• Newbie
  • Pip
  • Grupp: Medlem
  • Gick med: 21-april 11
  • Photoshop:
  • Lightroom:

Postat 29 januari 2012 - 10:11

Hej! tack för svar

Så kan det mycket väl vara, funktionen du beskriver för att hitta dubletter tycker jag inte är särskilt bra, den hittar mest liknande bildet tycker jag.PÅ de bilder som verkar vara dubletter har ett tillägg gjorts i filnamnet med tex "filnamn (2).JPG" om orginalfilen är filnamn.jpg

Dela med dig av detta ämne:

Sida 1 av 1
  • Du kan inte skapa ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar